18 Aralık 2009 Cuma

ZEYTİNYAĞLI LAHANA SARMASI.


Arkadaşlar lahananın hem kıymalısını hemde zeytinyağlısını severim bu günde zeytinyağlı yaptım..


MALZEMELER..
1 adet orta boy lahana


1,5 su bardağı pirinç


½ su bardağı zeytinyağı


2 adet soğan


½ limon suyu


1 tatlı kaşığı tuz


1 tatlı kaşığı şeker


1 tatlı kaşığı nane


Kuşüzümü, dolmalık fıstık, karabiber


YAPILIŞI..

Bir tencereye yağı koyun. Soğanları küçük küçük doğrayıp ekleyin ve pembeleşinceye kadar kavurun. Fıstıkları da ilave edip, sararıncaya kadar kavurun. Sonra tuz, kuş üzümü, karabiber, nane, şeker koyun ve karıştırın. Pirinçler ayıklanır, yıkanır ve tencereye ilave edin. Limon suyu katılır. Birkaç dakika kavurun, sonra 1 su bardağı su koyun ve kısık ateşte suyunu çekinceye kadar pişirin. Ocaktan alıp, biraz dinlendirin. Lahanaları sıcak suda haşlayın. Soğuduktan sonra ortadan ikiye kesin, içlerine birer kaşık harçtan koyun ve sarın. Tencerenin en altına bir iki lahana yaprağı koyun, tüm sarmaları dizin. En üste yine lahana yaprağı koyun. 1 su bardağı sıcak su ekleyin, orta harlı ateşte lahanalar yumuşayıncaya kadar pişirin. Soğuyunca servis tabağına alın, üzerini limon dilimleriyle süsleyerek servis yapın.Afiyet olsun..

14 yorum:

TATESAL dedi ki...

Offfff ablacım ya ne yaptın sen...

yapan var yapamayan var....

Mahvettin,canımız çekti yani...

Ellerine sağlık....

Unknown dedi ki...

YEMEĞE SİZE GELEBİLİRMİYİM.AFİYET OLSUN.

SİBEL - engüzeltatlar dedi ki...

hımmm bende her ikisinide çok severim. Ellerine sağlık Şengül Abla

efulemm dedi ki...

şengül ablaaaaaa bitirdin benii çok severim yaa.açım zatennn..:((

öykü dedi ki...

Ellerınıze saglık
muhtesem gorunuyor..

fatma dedi ki...

DOLMA SEVİLMEZMİ BENİ YE DİYORLAR ELLERİNE SAGLIK

Pembe Tatlar dedi ki...

Canımm bayılırım her haline ellerine sağlık...

aleyna dedi ki...

ablcım sarmışsın yine kalem gibi .ellerine sağlık.malesf bizde benim dışında kimse sevmiyor.özendim ne yalan diyeyim

Adsız dedi ki...

Enfes görünüyorlar ve ben cok severim lahana sarmasini:). Gecenlerde lahana almistim, yapmayi düsünüyordum ama sanirim yapamiycam, cünki balkonda duruyordu ve disarisi -10 dereceye düstügünden galiba o da dondu maalesef:((, artik yeni lahana aldigimda yaparim. Ellerine saglik canim, afiyet olsun size...

ahsen58 dedi ki...

merhaba ablacım bende severim lahana sarmasını ama sararken yerim pişmişiyle aram yok ellerine sağlık kalem gibi sarmışsın bitanem

cansudere dedi ki...

ellerine sağlık canım teyzem oğlun gitti mi askere inşallah hayırlısıyla gidip gelir. rabbim tüm askerlerimizi korusun (amin)

Adsız dedi ki...

Efendim, merhabalar; Zeytinyağlı lahana dolma sarmasının nasıl yapıldığını okudum. Bu güzel zeytinyağlı lahana dolma sarması tarifi için elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim.

Kış mevsiminde en sık tüketmemizin salık verildiği lahanayı biz de elimizden geldiği kadar çokca tüketmeye çalışıyoruz.

Selam ve saygılarımla.

paşakızı mutfakta dedi ki...

Harika görnüyor..Ellerinize sağlık..Tabağı almadan gidemicem..Sevgiler..

Adsız dedi ki...

Fotoğrafa baktığımda,gizlenmiş olsada,usta bir el görebiliyorum.:)Kutlarım,muhteşem görünüyor.Emeğinize sağlık.Sevgiler...