6 Nisan 2010 Salı

SİZ HANGİ GELİNSİNİZ..ARKADAŞLAR..

TÜM ARKADAŞLARIMI MİMLİYORUM AMA CEVAPLARINIZI BENİM SAYFAMA YAZMANIZ LAZIM..SİZ HANGİ GELİNSİNİZ..


SİZ HANGİ GELİNSİNİZ..

Gelin-i Muazzama

Bu gelin çeşidinin melekten kanadı eksiktir, sayısı soyu tükenmekte olan kelaynaklardan da azdır. Özelliklerinin en başında marifetleri gelir. On parmağında her parmak başına 100 marifet düşer. Temiz, titiz, güler yüzlüdür ve mutfakta muhteşemdirler. Kocasına itaatkar, gelirine kanaatkar, bollukta sefak......ar, yoklukta cefakar, yavrularına fedakar, kayınvalide ve kayınpederine hürmetkar, eşinin tüm sülalesine hizmetkar, kendi ailesine vefakardır. Anlaşılacağı üzere böyle bir gelin sahibi olmak herkes için her açıdan karlıdır.

Çalışan Gelin

Genelde tahsillilerdir, eşine ekonomik destek için “hayat müşterektir” ilkesiyle hareket ederler. En sevdikleri dizeler “Çocuk da yaparım kariyer de” sözlerinden oluşur. Hem işe hem eve yetişirler, cebbar cevahir bir yapıları vardır. Planlı programlı hayat sürerler, hafta içi gelen misafirleri sevmezler. Kayınvalideleri ile sık görüşemedikleri için güller gibi geçinirler. Çocuklarının bakımı için her iki tarafın kayınvalideleriyle iyi geçiniyor olmasının ayrıca önemi vardır.

Hürrem Sultan Gelin

Bu tür gelinlerin ilm-i siyaseti çok gelişmiştir. Tüm siyasetlerini kocaları üzerinden yürütürler kayınvalideleri ile sıcak cephe savaşına girmezler. Eve yardımcı tutup tüm temizliği ona yaptırıp akşama eşine “Bütün evi tek başıma temizledim” diyerek nazlanma örneği beynelmilel tavırlarıdır. Kocaları tarafından el üstünde tutulurlar. Hayatlarından memnundurlar. Kayınvalideleri bu gelinlerle başta mücadele etse de bir süre sonra gelinin yapacağı küçük bir operasyonla etkisiz hale getirilir, köşeye sinmek suretiyle pes eder.

Sarımsak Gelin

Adını bir özdeyişten alır. “Sarımsağı gelin etmişler kırk gün kokusunu çıkarmamış” sözü itibariyle anlaşılacağı üzere bu gelin çeşidi dünürcülük, söz, nişan gibi nikah tarihine kadar olan bütün zamanlarda her yönden tercih edilen özellikler sunar. Ancak nikah töreni sonrasında işlerde ciddi bir değişim olur. O ilk zamanlardaki melek gelin adayının yerinde yeller esiyordur. Dışardan anlamak mümkün değildir. Zira kendilerinin teatral yönleri pek kuvvetlidir ve en iyi kadın oyuncu dalında Oscar ödülünü hak ederler. Bu tarz maharetlerle donanmış gelin karşısında duanın gücüne sığınılmasından başka çare yoktur. Çocuk yaptıktan sonra davranışlarındaki şiddet giderek artar.

Okumuş, beceriksiz, çalışan gelin

Bu gelin türü çoğunlukla bir evin bir kızıdır. Annesi tarafından nazlı bir şekilde büyütüldüğünden ev işlerine alıştırılmamıştır. Dolayısıyla temizlik ve yemek yapımından bihaberdir. Mutfağa girdiğinde bir UFO gibi hareket ederler, hiçbir mutfak araç ve gerecine aşinalığı yoktur. Çoğunlukla kendi yetersizliğinin farkında olduğundan kocasının sülalesine karşı bu boynu büküklüğünü iyi tavırlarıyla telafi etmeye çalışır. Geçimlidir, yeni aileye çabuk kaynar. Zamanla edineceği tecrübeler sonucu mutfak dünyasına bir yıldız gibi doğması muhtemeldir. Bu gelin türü gereken donanıma sahip olduğunda evin her işine koşturacaktır, yeter ki kendisine yol gösterecek iyi niyetli bir kayınvalideye düşsün.

Kül kedisi gelin

Bir üstte incelediğimiz gelin çeşidinin aksine bu gelinler anneleri tarafında evlilik hayatı için yetiştirilir. İlkokul çağlarından itibaren yemek yapar, dantel öğrenmesi de yine aynı tarihlere tekabül eder. Milyonlarca parçadan oluşan kendi ördüğü yatak örtüleri ve masa örtüleri ile mükellef bir çeyize sahiptir. Genelde ev hanımı olurlar ve titizlerdir. Günlük olarak halı silmek gibi takıntıları vardır. Çocukluktan gelen anne telkiniyle eşinin sülalesine karşı neye maruz kalırsa kalsın sesini çıkarmaz. Hafazanallah kayınvalide ya da Kösem Sultan türü kayınvalideye düşerse hayat felsefesi kan kussa da “kızılcık şerbeti içtim” demektir. Sevincini, kederini, hırsını, sinirini temizlik yaparak giderir.

Hafazanallah Gelin

Bu gelin tipleri de hafazanallah kayınvalideler gibi kaleme almaya dahi korktuğum bir gelin türüdür. Başında olanlara Rabbim’den sabır ve doktor kontrolünde anti-depresan öneririm. Bu gelinler sarımsak gelinler ile benzeşirler. Hafazanallah gelinler de tıpkı sarımsak gelinler gibi Oscar ödülüne layıktırlar ancak arada bir fark vardır: Sarımsak gelin en iyi oyuncu ödülünü, hafazanallah gelin en iyi senaryo, yönetmen gibi kamera arkası ödüllerini alır. Zira bu hanımlar işlerini saman altından yürütürler.


Gelin oldum yaktım kınamı
Dişi kuşum, yapmalıyım yuvamı
Kayınvalideyle iyi tutarsam aram
Küstürmem kendime kocamı..Alıntı..

10 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

:) Çok güzel bir yazı özellikle sonu...

Pembe Tatlar dedi ki...

Ablacığım ne kadar güzel bir mim bu:))
Vallahi mütavazi olamayacağım:)
Gelini Muazzama
ve Kül kedisi gelin karışımı birşeyim:)
Hergün değil ama haftada bir defa halı silerim:)
Tititizmdir düzen tertip yaşam tarzım olmuştur:)
GErçekten yüzlerce parça çeyizim var (tabi bunda bir kız olmamında büyük payı var)
Kayınvalidem ve kayınpederime çok değer veririm ve aynı şekilde de sevilir ve değer görürüm...
Aile içinde olduğu gibi eş dost akraba tarafındanda gerek benim gerek eşim tarafımfa çok sevilir ve sürekli övgü alırım...

Ben sözün bittiği yerde birşey söylemek istiyorum bu konuda..

Kayınvalide ve gelinlere diyorumki
birşey yaparken herzaman kendi annenizi ve kızınızı düşünün...

İyilikte kötülükte karşılıklıdır ne ekersen onu biçersin

Karşıdaki de bir EVLAT!!!
Karşıdaki de bir ANNE!!!

Unknown dedi ki...

Ben muazzama giriyorum kesinlikle..Beni ne güzel anlatmış.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canım mim güzelmiş. bende bir Gelin-i Muazzama
kategorisine girdiğimi söyliyeceğim Her ikisinede rabbim rahmet eylesin mekanları cennet olsun onlarla birlikte tüm bizden ayrılıp sonsuzluğa gidenlerinde.

Yüce rabbim bana da iki erkek evlat verdi hatice annemin(kayınvalidem aynı adı taşıyorduk) eşim dahil 3 erkek evlat sahibiydi.

parantez içindeki kelimeyi hiç kullanmadan 22 yıl birlikte alt kat üst kat şeklinde yaşadık.4yıl önce daimi evine uğurladık:((
herzaman kendime yapılmasından hoşlanmadığım bir şeyi karşımdakine yapmam.
bu yaşam felsefem . Şimdi onlar yok ama tüm tanıdıklarımdan ve onların emsal arkadşları olan büyüklerimle karşılaştığımda benden bahsettikleri şeyleri duyduğumda mutlu oluyorum.
dilerim benimde kızım diyebileceğim evlatları nasip eder rabbim oğluşlarıma:)))

canım ne mim bu yaa mektup yazdırdın bana:)))))) kucak dolusu sevgiler

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ben kesinlikle çalışan gelinim ama hafta içi hafta sonu farketmez misafirimi severim.... ayrıca çok güzel bir mimmm

Şengülce dedi ki...

Arkadaşlar bende Fİ tarihinden kalma gelinim Gelin-i Muazzama..
çünkü biz eski gelinler hep bu kata görüye gireriz sanırım..
Allahım da bana hayırlı gelinler versin..

ahsen58 dedi ki...

ablacım çok güzel bir mim bende muazzama ve kül kedisi karışık beni çok güzel anlatıyorlar

nurşen dedi ki...

Amanın çok güzel bir mim olmuş valla :) Kendimi övmek gibi olmasın ama ben Gelin-i Mıazzamayım valla :) ee tabii annemin yetiştirme tarzıylada külkedisi kategorisindende alıyorum biraz ama benim tek farkım haksızlık karşısında sustuğum pek vakii değildir.Ay bu yazıyı anneme (kayınvalideme) okutsam kesin oda gelini muazzama derdi.Herşey karşılıklı ablacım,sen ne kadar iyi olursan ol,karşındaki kötüyse bir yerden sonra sabır taşı çatlar.Evet ben gelini muazzamayım diyorum ama bunda anneminde (kayınvalidem) çok büyük etkisi var,ben iyiyim ama oda bunun karşılığında çok iyi bir insan Allah razı olsun.Karşılıklı sevgi ve anlayış varsa,gerisi kendiliğinden geliyor.
Amaaa becerebilseydim arada da hürrem sultan olup naz etmek isterdim :) Yoksa yorulmaz,hastalanmaz,kırılmaz,üf demez "robokop" muamelesi yapılıyor.
Bu yorum daha çoook uzardı yaa :)
Sevgilerimi bırakıyorum ablacım.

Unknown dedi ki...

ayyy ben bu mime bayıldım izniniz olursa sayfamda yayınlamak istiyorum Şengül ablacığım ben aslında bir evin bir kızıyım ancak annem "el kapısı açacaksın her şeyi bilmen senin faydana yaptığın bana ise öğrendiğin kendine" diyerek ev işi el işi yemek gerekli hürmet ne varsa öğretti Allah razı olsun evlenince de hiç zorlanmadım haliyle yemeklerimin methi ise daha ben eşimin evine gelmeden önümden gelmiş:D
annem ve dünyalar iyisi diğer annem sayesinde ben sanıyorum Gelin'i Muazzama ve Kül kedisi karışımı bir gelinim eşimin akrabalarını kendi akrabalarımdan asla ayırmadan 23 yıl geçti çok şükür Rabbime herkesi sevdim herkesce sevildim ne mutlu bana inşaallah Rabbim hepimize bizim gibi gelinler nasip etsin (amiiin)sevgiler
yazıyı alabilirmiyim cevap verirseniz sevinirim ablacığım

Unknown dedi ki...

teşekkür ederim Şengül hanım sevgiler